ใครเก่งอังกฤษ ช่วยแปลหน่อยค่ะ

19 ต.ค. 58 13:09 น. / ดู 967 ครั้ง / 3 ความเห็น / 0 ชอบจัง / แชร์
ช่วยแปลหน่อยยนร้าาาาาา

The aim of our study was to identify the factors that influence the Swedish consumer to
purchase handicrafts product that is represented by our research question - “What are the
determinant factors that influence their decision to purchase handicrafts product?”. As the
research is designed for the exploratory purpose so the idea has been generated and
followed by hypothesis and ended up with the result from the primary data. So, from the
result of our study it is clear that each of the hypothesized factors have influences on
making consumers decision about purchasing handicrafts which has its own interpretation.
The summary of the interpretation of the result of our three hypothesis shows that our
research question is answered.
From our study we explored that friends and family have the highest influences on their
decision making while Swedish customers purchase any hand made products,. The product
appearance also has an impact on their decision making but compare with the friends and
Page | 48
family influences product appearance has lower impact. In addition, we have discovered
that Swedish people buy hand-made product to show up their social status too. These three
influential factors are described and supported by three key elements of theory of planed
behavior. First of all, normative belief shows that Swedish customers are motivated by the
social pressures from important social groups. Secondly, behavioral believe explains that
they are also motivated by the outlook and the quality of handmade crafts. Last but not the
least, Swedish handicraft customers judgment about their social level is described by the
control belief too.
From the correlation analysis it has been proved that among the three factors the friends
and family has the highest relation with the purchase decision (action); appearances of the
product has the second highest and showing status has third highest relation. Although
showing status has the lowest correlation, ANOVA analysis presents that there are
significant differences within some income groups regarding showing status.

ยาวนิดนึงงช่วยหน่อยนะคะ


 



มีต่อๆๆค่ะ ช่วยหน่อยนะ เราแปลแต่ละคำแล้ว
แต่พอมารวมแล้ว อ่านแล้วงงอะค่ะ

This thesis examined how handicraft cooperative participation in the context of Kigali, Rwanda
has facilitated access to livelihood assets and in so doing, made participants feel more resilient to
shocks and stresses. The Sustainable Livelihoods Approach and concept of resilience were used
to frame the analysis. Integral to SLA is the recognition that poverty is multidimensional. Lack
of access to non-economic assets, such as social, human, physical, or natural capital can also
contribute to poverty (MacGregor et al., 2005:5). The SLA proposes a process by which people
secure a sustainable livelihood. First, they secure a portfolio of economic and non-economic
livelihood assets, which then determines the range of livelihood strategy options available to
them to achieve their desired livelihood outcomes. However, this thesis looked at if and how
handicraft cooperative participation could in fact be a precursor to securing economic, social,
human, physical, and natural livelihood assets. Data collected through individual interviews and
focus groups highlighted that by joining a handicraft cooperative, participants in the case study
were indeed able to notably access economic, social, and human capital. Through investment of
economic capital, interviewees reported also being able to access physical and natural capital,
though less notably. These findings are significant for people who have limited or no diversity in
their portfolio of livelihood assets. The findings make a case that handicraft cooperative
participation can be a livelihood strategy that can help people to build their asset portfolio, thus
serving as a potential springboard to other livelihood strategy options for the very poor.




ช่วยหน่อยนร้าาาาา
แก้ไขล่าสุด 20 ต.ค. 58 12:51 | เลขไอพี : ไม่แสดง | ตั้งกระทู้โดย Windows 7

อ่านต่อ คุณอาจจะสนใจเนื้อหาเหล่านี้ (ความคิดเห็นกระทู้ อยู่ด้านล่าง)

ความคิดเห็น

#1 | `nutella๊ | 19 ต.ค. 58 16:22 น.

จุดมุ่งหมายของการศึกษาของเราคือการระบุปัจจัย ผู้บริโภคชาวสวีเดนที่เลือกซื้องานหัตถกรรม แสดงให้เห็นเกี่ยวกับคำถามเกี่ยวกับการวิจัยของเราที่ถามว่า อะไรคือปัจจัยที่ทำให้เลือกซื้องานหัตถกรรม ในฐานะที่เป็นงานวิจัยที่ได้รับการออกแบบเพื่อการสำรวจตรวจค้นจุดประสงค์ที่เกี่ยวกับสมมติฐานและจบด้วยผลลัพธ์จากข้อมูลพื้นฐาน ดังนั้นจากผลการศึกษาของเราก็เป็นที่ชัดเจนว่าแต่ละปัจจัยสมมุติฐานมีอิทธิพลต่อการทำให้ผู้บริโภคตัดสินใจเกี่ยวกับการซื้อสินค้าหัตถกรรมโดยมีความหมายส่วนตัวของเขาเอง ผลสรุปเกี่ยวกับสมมติฐานของเรานั้นแสดงให้เห็นว่าผลงานวิจัยของเราคือคำตอบ
จากการศึกษาของเราพบว่าเพื่อนและครอบครัวเป็นแรงจูงใจที่สูงสุดของการตัดสินใจของชาวสวีเดนที่เลือกซื้องานหัตถกรรม,ผลิตภัณฑ์ทำมืออื่นๆ  ภาพลักษณ์ของผลิตภัณฑ์นี้ยังมีผลต่อการสินใจหากเปรียบเทียบกับเพื่อนและครอบครัวที่มีอิทธิพลต่อลักษณะของผลิตภัณฑ์มีผลกระทบต่ำ และเรายังค้นพบว่าการเลือกซื้อสินค้าหัตถกรรมของชาวสวีเดนยังแสดงให้เห็นถึงฐานะทางสังคมของชาวสวีเดนอีกด้วย
สามปัจจัยต่อไปนี้อธิบายและสนับสนุนสามองค์ประกอบจากทฤษฏีเกี่ยวกับการวางแผนพฤติกรรม อย่างแรกความเชื่อกฎเกณฑ์แสดงให้เห็นว่าลูกค้าของสวีเดนมีแรงจูงใจจากแรงกดดันทางสังคมจากกลุ่มทางสังคมที่สำคัญ , ประการที่สองเชื่อว่าพฤติกรรมอธิบายว่าพวกเขายังมีแรงบันดาลใจจากแนวโน้มและคุณภาพของงานฝีมือที่ทำด้วยมือ แต่ต้องไม่น้อยกว่าลูกค้าหัตถกรรมสวีเดนตัดสินเกี่ยวกับระดับทางสังคมของพวกเขาจะอธิบายโดยความเชื่อที่ควบคุมด้วย. จากการวิเคราะห์ความสัมพันธ์ที่มันได้รับการพิสูจน์ว่าในสามปัจจัยที่เพื่อน ๆและครอบครัวมีความสัมพันธ์สูงสุดกับการตัดสินใจซื้อ (การกระทำ)  การปรากฏตัวของผลิตภัณฑ์ที่มีสถานะสูงสุดและการแสดงที่สองมีความสัมพันธ์สูงสุดที่สาม แม้ว่าจะแสดงสถานะมีความสัมพันธ์ต่ำสุดวิเคราะห์ ANOVA นำเสนอว่ามีความแตกต่างอย่างมีนัยสำคัญภายในกลุ่มรายได้บางส่วนที่เกี่ยวกับการแสดงสถานะ

เข้าใจมั้ยง่ายเราแปลเองกับใช้เว็บช่วยง่ะ แหะๆ

ไอพี: ไม่แสดง | โดย MacOS

#2 | ชอกโกแลตลาวา | 20 ต.ค. 58 12:47 น.

คห1 ขอบคุณมากค่าาาา

ไอพี: ไม่แสดง | โดย Windows 7

#3 | ;stars | 16 ธ.ค. 58 16:08 น.

รับสอนภาษาอังกฤษ และวิทย์ทุกระดับชั้น สอนได้ทั้งวิทย์ภาษาไทยและภาษาอังกฤษ

รุ่นพี่จุฬาอินเตอร์ คณะวิทยาศาสตร์ มีประสบการณ์สอนกว่า 4 ปี เด็กที่เรียนมีผลการเรียนดีขึ้นอย่างเห็นได้ชัด

รับสอนที่สยาม จามจุรีสแคว เทอมินอล21 แฟชั่นไอซ์แลน เซนทรัลบางนา ซีคอน พาราไดซ์ อื่นๆ กทม
Line: feii18
โทร 0880060840

ไอพี: ไม่แสดง | โดย MacOS

แสดงความคิดเห็น

จะต้องเป็นสมาชิกจึงจะแสดงความคิดเห็นได้
เป็นสมาชิกอยู่แล้ว ลงชื่อเข้าใช้ระบบ
ยังไม่ได้เป็นสมาชิก สมัครสมาชิกใหม่
หรือจะลงชื่อเข้าใช้ระบบด้วย Google หรือ Facebook ก็ได้
ลงชื่อเข้าใช้ระบบด้วย Facebook
ลงชื่อเข้าใช้ระบบด้วย Google